:: Forever Together ::

Daisypath Anniversary Years Ticker

Jan 21, 2009

:: story about housemate ::

camat pagi semua...

hari nie aku nak cta pasal bdk housemate aku...bagi yang ddk bujang biasa la..mcm aku nie dah lame ddk menyewa since 2000 lagi...1st masuk kolej bermula la era aku bersama kwn2 baru...ddk menyewa nie bukan senang,kalau bkn yang sekepala,ssh jugak..bikin pening di buatnya...rambut sama hitam tapi hati lain2...spjg duduk menyewa dgn kwn2,mmg x dinafikan mcm2 karenah yang aku jpa...tapi nak buat mcm mane,nobody's perfect rite?!

sehingga ke hari nie,aku masih lagi ddk menyewa bersama kawan2 cuma bezanya aku skrg dah bekerja...ada sedikit berbeza la bila kita ddk dgn org yang dah bekerja nie..masing2 dah matangkan tapi tabiat buruk tue mmg xbleh nak elak la..aku xkata la aku nie baik sgt tapi ckp la kita hormat ant satu sama lain..tu pun dah kira bgs..mcm kat umah sewa aku skrg,sering bertukar housemate..biasala tue kan tapi aku paling x minat/x berkenan atau dengan erti kata lain menyampah dengan penyewa di kalangan org yang berasal dr salah sebuah negeri di Semanjung Msia yang di pimpin oleh parti pembangkang,aku nak mintak maaf if ada yang terasa tapi tu la hakikatnya istilah kenegerian masih menebal dlm diri mereka..

Majoriti penyewa yang slalu buat hal dikalangan org2 yang aku maksudkan seperti di atas(maaf sbb aku x nyatakan dr negeri mane)..dan baru2 nie,ada sorang lagi yang buat hal..masuk rumah x bg salam,kluar dr umah apatah lagi..langsung xtaw nak hormat yang lain...geram sgt aku...mmg aku bersabar je tapi smpi satu tahap aku rase nak sound je..tapi aku masih lagi hormat sbb kita org islam...sekarang tggl 2 org je di kalangan spesis ni yang aku patut banteras...xde cara lain lagi yang aku bleh buat melainkan dengan cara yang nie...nak halau kecian plak,msg2 byr sewa umah,xsampai hati plak..even org buat jahat or x baik kat kita,biar allah menbalasnya..yang penting kita bersabar...chewahhh...nak x nak aku terpaksa bgtaw drg especially 2 org yang aku maksudkan tu yang owner akan duduk semula kat umah sewa yang aku duduk sekarang nie dan tempoh sehingga end of february..tu je cara terbaik,at least drg bleh carik umah sewa lain...adakah tindakan aku nie btul o mmg wajar aku buat mcm tue...xperlu la aku nyatakan kat sini ape yang drg dh buat sampai aku menyampah kat drg nie...biar aku je yang tau...

Dan.....pas nie aku akan carik housemate yang bukan dr negeri tut....tut...segan nak layan and aku pun xnak stress dengan karenah org2 mcm drg nie..tension je...nie pun tgh mencari housemate utk cover bdk 2 org nie...ermmm...tu je yang aku nak cta..tapi kalau ada yang terasa tu..aku mtk maaf byk2...semoga krg hepi di luar sana...daa

No comments: