:: Forever Together ::

Daisypath Anniversary Years Ticker

Jan 19, 2009

:: 18 Januari ::

Tanggal 18 Januari,genaplah 9 tahun arwah ayah meninggalkan kami sekeluarga...cepat je masa berlalu...bile di imbas kembali kenangan bersama arwah ayah tersimpan byk memori sbb aku merupakan org yang paling rapat ngan arwah ayah dan ape je yang aku mtk sure akan dapat..sebagai manusia biasa,aku redha dengan pemergian org yang paling aku syg sbb aku tau allah lebih menyayanginya...mmg pada mulanya aku xbleh trima kenyataan yang ayah akan pergi buat selama-lamanya tapi atas sokongan family,akhirnya aku bleh trima kenyataan...mmg shedih yang teramat sgt dan xdpt diluahkan melalui kata2...

Aku syg sangat kat arwah ayah sbb dia merupakan seorang lelaki yang bertanggujawab pada keluarga,penyayang pada anak2,pemurah dan baik hati..dan yang paling best,arwah ayah suka bergurau dan buat lawak dengan kami adik beradik...mmg x kering gusi dibuatnya...tapi kalau ayah marah,mmg sume terdiam...bleh tahan jugak garangnya tapi hatinya cukup baik...tapi sume tue tggl kenangan..huhuhuhu...rindu sgt2 nak dgr suara arwah ayah marah,bergurau dan sebagainya..bile arwah dah xde,rase sunyi je rumah dan mak pun keseorangan tanpa insan yang tersyg bergelar suami...tapi mak aku seorang yang tabah dalam menghadapi dugaan dan ujian dr allah swt...sumtimes,terbayang2 arwah ayah ada di sisi kami sekeluarga...

Cuma yang shedihnya dan agak terkilan sedikit sbb arwah ayah x sempat melihat kedua2 org abangku mendirikan rumahtangga sbb tue la impian arwah ayah sebenarnya...nak buat mcm mane kan...kami sekeluarga pun x penah menduga yang kami akan kehilangan orang yang paling kami sygi...dan sekiranya arwah ayah masih hidup,tentunya dia akan gembira mendengar perkhabaran akan menerima 2 org cucu pada tahun nie sekaligus bakal bergelar atuk...yang pergi biarlah pergi,kita yang masih hidup perlu truskan hidup...aku doakan semoga arwah ayah berbahagia di alam sana dan di tempatkan dikalangan org2 yang soleh...ketahuilah yang kami sekeluarga amat merindukan ayah especially mak...Pengorbanan ayah tiada tolok bandingannya...sayang sgt2 kat ayah....huhuhu...marilah kita sama2 sedekahkan al-fatihah buat arwah....

Al-Fatihah........

No comments: