:: Forever Together ::

Daisypath Anniversary Years Ticker

Dec 10, 2008

Mengenai Wanita

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedangbersedih, tetapi dia tidakmenitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangisdi dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamumenyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinyasemula sebelum kamumenegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar untuk cari alasan yang dia bencitentang orang yang paling diasayang(oleh sebab itu banyak wanita yang patah hati bilahubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan soranglelaki,lelaki itu akansentiasa ada di fikirannya walaupun ketika diasedang keluar dengan lelakilain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenungtajam ke dalam matanya,diaakan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang suka akan pujian tetapi selalu tidaktau bagai mana diamenerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakamu separuh hati, tolakcintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buatkeputusan, dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diridarimu selepas kamu tolakcintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamumasih ingin menganggapdia sorang kawan,cobalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang merekarasa.Muzik,puisi,lukisan dantulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isihati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang merekaanggap tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan moodwanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalamdiam memberikan responpositif,misalnya menghubunginya melalui telefon,sigadis akan bersikap acuhtak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaiknya telefon diletakkandia akan menjerit kesukaan dan ! taksampai sepuluh menit,semuarekan-rekannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu arti bagiwanita.Jadi jangan senyumsembarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakandengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu denganlebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasansetiap kali kamu ajakkeluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminatdenganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama diamenghubungimu atau menunggupanggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali menebak apa yangdirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan seringbertanya-tanyakenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang palingromantik untuk memikathati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tanganmembaca buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari olehwanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buahhatinya,kemudian barulahdirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada difikirannya tetapi lelaki yangdicintainya sekarang akan berada di tempatteristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' ^_^ saja sudah cukup menceriakanharinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang diarasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baikdengan mereka semata-mataberselingkuh dengan kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujurdan kebahagiaan tanpasebarang kompromi.

26. Semua wanita maukan sorang lelaki yang cintakanmereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah air mata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yangdisayanginya mengadakan surprisebuatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapanromantis).Mereka akan rasaterharu dan merasakan bahawa dirinya dicintaisetulus hati.Dengan ini diatak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambilresiko tentang mereka dan tentunyabaik terhadapnya.So,kalau pgen memikat wanitapandai-pandailah dlm bertindak...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita keranaapa yang dia mahuhanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuhjiwa.

No comments: